CPA kan stå for Cost per Acquisition eller Cost per Action. På dansk står det for omkostninger pr. salg eller omkostninger pr. handling.
CPA bruges til digital markedsføring. Hvis du fx sælger biler, kan du bruge Google Søgeannoncer til at annoncere på søgeordet: ”køb bil”. Når den besøgende går ind på din hjemmeside, vil du gerne have den til at foretage en handling. Denne handling kunne fx være at udfylde en formular på hjemmesiden, som sætter den besøgende i kontakt med en sælger. Omkostningen for at få personen til at udfylde formularen vil i dette tilfælde være omkostningen pr handling – altså CPA.
CPA kan være en god måde at optimere dine kampagner efter. Men inden du begynder på dette, skal du forsøge at udregne, hvad ét kundeemne er værd. Måske ved du, at for hver tiende henvendelse via hjemmesiden, sælger du ét produkt til en værdi af 15.000 kr. Derfra ved du så, at du går break-even ved en CPA på (15.000 kr./10 konverteringer) = 1.500 kr. pr. konvertering.
Dit mål er så at ramme et CPA på under 1.500 kr., så du ved, at du tjener penge.
Hos Ørskov Digital har vi hjulpet utroligt mange virksomheder med at optimere deres kampagner efter at ramme et bestemt mål for en konvertering. Mange virksomheder er samtidigt også i tvivl om, hvad de skal betale pr konvertering for at have en fornuftig forretning. Det hjælper vi dig også med.
Vi er et mindre bureau i Aarhus, der hjælper små- og mellemstore virksomheder med at ramme deres KPI’er som fx kunne være en CPA på 1.000 kr.
Tag kontakt i dag for en uforpligtende snak omkring hvordan vi kan hjælpe din online forretning.
Udfyld formularen og modtag en gratis analyse af din forretning