Remarketing giver dig muligheden for at nå ud til dine besøgende, der har forladt dit website uden at konvertere.
Med remarketing kan du vise annoncer til brugere der har besøgt dit website. Hvis de har forladt dit site uden at have konverteret til noget, kan remarketing hjælpe med at genoprette forbindelsen igen ved at vise relevante annoncer på tværs af enheder fx mobil.
Remarketing opstår når brugeren søger på internettet. Ved brug af en vis form for teknologi som marketing tags og tracking til at levere personlige annoncer til brugeren som allerede har besøgt dit website eller klik på landingssiden, men ikke har konverteret endnu.
Remarketing kan hjælpe med at holde dit brand i dine potentielle kunders opmærksomhed og bevidsthed, selv efter de har navigeret rundt på dit website. Med remarketing kan du genoprette besøget til dit website igen.
Der findes forskellige metoder du kan benytte for remarketing. To af de åbenlyse er via. email eller sociale medier. Med email remarketing kan du sende en venlig reminder til brugeren at de eventuel skal gennemføre et køb. Ligeledes kan du via sociale medier minde brugeren om et køb de for nyligt har kigget på.
Det er ingen hemmelighed, at Facebook er det største sociale medie platform. Med det enorme tidsforbrug den individuelle bruger er på Facebook, er annonceringer og markedsføring på platformen et uundgåeligt redskab for virksomheder til at reklamere med deres produkter. Med remarketing på Facebook kan du fange dine besøgende, som netop har besøgt dit website og herefter lave målrettede annoncer til dem. Facebook har blandt andet gjort det nemt for virksomheder at oprette remarketing posts med målrettede annoncer, som er baseret ud fra hvor dine besøgende har færdes på siden. Dette er blandt andet forskellen mellem Facebook Remarketing og Google Remarketing, hvor annoncerne bliver vist på Facebook og ikke på tværs af hjemmesider online.
Remarketing på Facebook har en lavere pris pr. klik sammenlignet med andre søgemaskiner. Grunden til de lavere omkostninger er, at trafikken på Facebook formodes at være mindre målrettet end søgemaskinetrafik. Med remarketing på Facebook behøver du ikke at begrænse til dine potentielle kunder, men du kan vælge at vise annoncerne til et langt bredere publikum. Det kunne være kunder, som allerede har lavet en transaktion på din hjemmeside. På den måde, vil der også blive skabt et engagement mellem nuværende kunder med de potentielle nye kunder via. gode anmeldelser. Oftest har en potentiel kunde større sandsynlighed for at foretage et køb, hvis vedkommende ser de gode kommentarer fra kunder som allerede har købt fra virksomheden. Dette vil kunne bidrage, til at skabe et positivt indtryk og forhåbentligt resultere i konversion til dit website.
Med Facebook Remarketing kan du opnå mange muligheder. Både med nuværende, potentielle kunder og således dem som aldrig har hørt om dig før. Da der ikke er minimumskrav på hvor meget du skal investere, er det netop op til dig og dit budget hvor meget du vil investere i det.
Udfyld formularen og bliv kontaktet