Eftersom Facebook har opkøbt Instagram, kan vi, ved brug af Facebooks værktøjer, annoncere gennem kanaler som f.eks. Instagram.
Det betyder, at dynamiske produktannoncer også er en mulighed på Instagram. Det er desuden muligt at tagge produkter på Instagram-annoncer, så dine besøgende kan ledes direkte ind på din hjemmeside eller webshop.
Instagram skal benyttes på en anden måde end Facebook. På Instagram får den besøgende et indblik i virksomheden ved at kigge ‘bagved’. Det vil sige, at man her poster ting så som billeder af sine dygtige ansatte, udtalelser fra tidligere kunder, velgørenhedsformål osv. På den måde kan du skabe et brand af din virksomhed, som bliver unikt og som folk kan relatere til.
Husk derfor at benytte Instagram ved jævnligt at poste ting, da dette skaber en tættere relation til kunden.
Med Instagram annoncering kan du opbygge dit brand på en unik måde, så dine besøgende skaber en tilknytning til dig og din forretning. Vi har oplevet gode resultater ved at have en frontfigur fra virksomheden, der stiller sig frem og fortæller omkring sin forretning. Det medfører, at kunderne kan relatere til den personer, som er frontfigur. Annoncering på Instagram hjælper dig til at genskabe kontakt til dine kunder – f.eks. gennem Dynamisk Retargeting, hvor kunderne bliver eksponeret over for produkter eller budskaber, som de har vist interesse for tidligere.
Det er utroligt vigtigt, at du skaber et univers på Instagram. Du bør opbygge dit brand omkring en følelse; opdater din Instagram med indhold, som dine følgere normalt ikke ser. Det kan være billeder fra dage på kontoret, glade kunder, som har sendt billeder ind til jer eller bare en hverdagsfølelse, som alle kan nikke genkendende til. Lad vær med at tænke for meget over, hvad I opdaterer jeres profil med. Det vigtige er blot, at I bliver ved med at opdatere profilen med indhold, så I opnår en loyalitet over for jeres kunder. Ved at øge jeres kendskabsgrad vil den besøgende være mere tilbøjelig til at købe jeres produkt i sidste ende.
Udfyld formularen og modtag en gratis analyse af din forretning