Der er over 200,000 månedlige brugere på Pinterest på verdensplan, hvilket gør Pinterest super interessant for markedsføring, og om man skulle inkludere platformen i sin social media strategi. Pinterest fungerer som en visuel søgemaskine, hvor du som bruger kan finde og udforske alverdens inspiration fra madopskrifter, rejser, mode til boliginspiration. Da vi mennesker er visuelle anlagte, er Pinterest et oplagt sted for at markedsføre sin virksomhed og dens produkter.
Når du som bruger, finder noget du finder interessant, kan du gemme de såkaldte Pin’s til din profil. Du kan ligeledes oprette opslagstavler, hvor du kan organisere dine pin’s i forskellige kategorier såsom moodboards til specifikke projekter eller blot inspiration til nyt kontorlokale. Pinterest er et godt redskab for søgning af nyt inspiration, hvor du blandt andet også kan dele boards med andre, så vedkommende kan tilføje pin’s i samme opslagstavle. Pinterest fungerer som et online inspirationskilde, hvor du med blot en enkelt søgning kan finde uendelige inspiration. Du kan med din egen profil også selv oprette pin’s, og på den måde kan andre gemme dit content, hvis de finder det relevant for deres søgen på platformen.
Pinterest har i mange år, været en populær platform for inspiration. Med deres nye tiltag for annonceringer, har det åbnet op for nye muligheder for virksomheder. Pinterest er et yderst godt værktøj i forhold til social media marketing. Det kan hjælpe med at øge links tilbage til dit website, hvilket igen fører til øget trafik og potentielt salg, i det pin’s oftest er tilknyttet et link til en hjemmeside. Det vil helt klart anbefales at knytte pin’s op sammen med links som virksomhed. Man kan vælge at have en privat profil eller virksomhedsprofil. Det vil derfor være oplagt som virksomhed, hvis man sælger produkter at have en Pinterest side, hvor der kan deles billeder af virksomhedens produkt. Det har vist, at Pinterest driver 3,8% mere salg end andre platforme. Dette kræver selvfølgelig at man skaber indholdsrigt content som resonere med budskabet man som afsender ønsker at videregive.
Som virksomhed er det super let, at komme i gang med at bruge Pinterest. Du opretter blot en virksomhedsprofil. Her er det selvfølgelig vigtigt, at huske at brande din side med den tone of voice du som matcher din business. Som mange andre platforme, er det yderst vigtigt at du ligesom Instagram og Facebook forbliver aktiv og engageret på Pinterest. Sørg for altid at opdatere dit content, for at fastholde en kontinuerligt flow af indhold.
Pinterest Ads tilbyder virksomheder, at kunne nå ud til mere end over 200 millioner brugere på Pinterest. For at få bedst mulig udbytte af Pinterest Ads, er det essentielt at kende sin målgruppe og bruge relevante keywords per promoted pin. Pinterest har i en høj grad opgraderet mulighederne for virksomheder, og givet mulighed for at række ud til potentielle forbrugere, men ligeledes også at brande sin virksomheds position.
Pinterest er helt klart værd at tage i overvejelserne når din virksomhed skal udarbejde jeres kommende social media strategi.
Udfyld formularen og modtag en gratis analyse af din forretning