Google er som regel et smart værktøj at benytte, når du ønsker at finde nye og relevante kunder i et marked. Når folk søger på Google, er de allerede ret langt i beslutningsprocessen.
De har allerede indset, at de har et behov for et produkt eller service og derfor er de ikke ret langt fra at købe. Din og vores opgave er at overbevise den besøgende om, at det netop er din hjemmeside og dit produkt, han eller hun skal besøge og købe.
Når den besøgende har besøgt din hjemmeside, benytter vi andre kanaler til at minde personen om, at han eller hun skal bestille hos dig. Dette kan være gennem Dynamisk Retargeting på Facebook og Instagram, Dynamisk Display Remarketing i Google eller gennem emails.
Google har utroligt meget data, som vi benytter til at skabe præcise målgrupper.
Sælger du f.eks. haveudstyr kan vi ramme personer, der interesserer sig for havearbejde og som derfor ofte besøger hjemmesider eller f.eks. læser blogindlæg om netop dette. Herved kan vi opsætte billede- eller videoannoncer, der dukker op, når folk besøger disse sider. Med de rette budskaber kan du derved opnå en effektiv annoncering herigennem.
Har du før oplevet, at du har besøgt en hjemmeside og tilføjet et produkt til kurven, men fordi du havde travlt, glemte du at bestille det? Herefter bliver du bombarderet med lige præcis dét produkt, du tilføjede til indkøbskurven, på diverse hjemmesider? Dette er essensen af dynamiske displayannoncer.
Ved udelukkende at ramme de personer, der har tilføjet et produkt til indkøbskurven men uden at købe, rammer du personer, som er utroligt langt nede i beslutningsprocessen, og der skal derfor ikke meget til, før han eller hun køber produktet. Derfor er det ofte utroligt effektivt at minde dem dine produkter og/eller services.
Når du søger på produkter i Google, dukker der produkter op allerøverst lige under søgefeltet. Disse billedeannoncer kaldes for “Google Shopping”. På disse annoncer kan du se hvem sælger er, prisen på produktet samt flere informationer. Dette medfører, at når folk klikker, er de allerede klar over meget vigtige faktorer så som pris, produkt og sælger. Derfor er konverteringsraten – altså antallet af salg divideret med antallet af besøgende – oftest utroligt høj for disse annoncer. Ejer du en webshop, er dette nødvendigt for at opnå en vedvarende konkurrencemæssig fordel på markedet!
Før vi påbegynder noget som helst, foretager vi altid en søgeordsanalyse af relevante søgeord for din virksomhed og/eller dine produkter. Sælger du f.eks. t-shirts, finder vi søgeord med stor søgevolumen samt billige klikpriser. Dette medfører, at du ikke går i konkurrence for produkter, som du alligevel ikke sælger, men i stedet kun ‘rater’ på Google, når du har et produkt, der matcher søgningen. På den måde sikrer du et så stort investeringsafkast som muligt.
Udfyld formularen og modtag en gratis analyse af din forretning